Goed idee! SER schrijft advies in makkelijke taal

woensdag 29 mei, 2019

De Sociaal-Economische Raad (SER) heeft net een advies geschreven. Het advies gaat over het volgende: hoe zorgen we ervoor dat iedereen in Nederland goed kan lezen, schrijven, rekenen en met computers omgaan? Hiermee houden we ons als bibliotheek veel mee bezig. We bieden taallessen aan en helpen mensen met computers.

De SER heeft het advies in gewone taal geschreven en in makkelijke taal. Dat vinden we een goed idee. Mensen die niet goed kunnen lezen, kunnen nu ook begrijpen wat over ze geschreven wordt. En ze kunnen vertellen wat ze zelf vinden van de plannen.

Dat is precies wat we ook willen. Iedereen moet met ons kunnen meedenken over ons programma rondom taal, gezondheid en opvoeden. Daarom schrijven we ook al onze artikelen in makkelijke taal.

Het advies van de SER kan je hier lezen.

Wil je zelf beter leren lezen of schrijven? Je bent van harte welkom:
Elke dinsdagochtend (9.30 uur tot 11.45 uur) bij de Taalbrigade@work.
Elke vrijdagochtend (9.30 uur tot 11.45 uur) bij de Taalbrigade.
Elke zaterdagmiddag (14.30 uur tot 16.30 uur) bij de Taaltafel.